0 – ATPL (Frozen)
Wymagania
Aby uczestniczyć w szkoleniu lotniczym w Goldenwings uczestnik musi posiadać badania lotniczolekarskie które można przejść w rekomendowanym przez nas ośrodku medycznym . Są trzy klasy badań , w przypadku SZKOLENIA 0-ATPL(A) uczeń pilot musi posiadać badania lotnicze klasy I (ewentualnie jeśli posiada II klasę badań przez pierwszy roku szkolenia nie musi mieć I klasy) . Badania I klasy ważne są 1 rok do 40 roku życia i pół roku po 40 roku życia.
Rekomendujemy ośrodek badań lotniczych wojskowego instytutu medycyny lotniczej WIML http://www.wiml.waw.pl/?q=pl/centrum-medycyny-lotniczej
Cennik klasa 1 (pilot samolotowy liniowy, zawodowy, śmigłowcowy liniowy, zawodowy):
- badania wstępne - 500 zł
- badania okresowe - 330 zł
Badania wykonywane są w ciągu jednego dnia wraz z wydaniem orzeczenia. Rejestracja personelu lotniczego w godz. 7.00-9.30. Szczegółowe informacje udzielane pod nr. tel. +48 22 685 28 33 lub + 48 22 685 28 55.
Wymagania zdrowotne: EASA wymagania
Przebieg szkolenia
Przebieg szkolenia 0-ATPL(A)
0-ATPL(A) zawiera wszystkie niezbędne kursy teoretyczne i szkolenia praktyczne, pomoce szkoleniowe, książki, mapy, opłaty za lądowania, wynajem samolotu, opłaty instruktorskie. Forma finansowania programu, daty jego rozpoczęcia, indywidualnego harmonogramu zajęć, zakwaterowania, wszelkiej pomocy jest zawsze przedmiotem indywidualnych ustaleń ze studentem.
- Badania lotniczo lekarskie klasa (lub wyższa klasa 1)
- Indywidualne szkolenie teoretyczne ok 100 godzin z 9 Przedmiotów w Goldwings
- szkolenie praktyczne ok 45 h składa się z pięciu etapów:
- Etap pierwszy - loty po kręgu i do strefy ok 15 h z czego 4 h samodzielnie
Etap drugi - podstawy lotów wg wskazań przyrządów ok 5 h lotów z instruktorem
Etap trzeci - loty nawigacyjne VFR ok 17 h z czego samodzielnie 7 h - Egzamin teoretyczny w ULC - 9 przedmiotów Łączność, Procedury Operacyjne, Człowiek Możliwości i Ograniczenia, Meteorologia, Osiągi i Planowanie Lotu, Ogólna wiedza o Samolotach, Nawigacja, Zasady Lotu, Prawo Lotnicze
- Złożenie dokumentów w ULC - o wydanie licencji
- Egzamin praktyczny - ok. 2 h Lot z egzaminatorem ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego)
VFR noc
- Wymagane 10 h jako PIC (Pilot dowódca) na samolocie na którym ma się odbyć szkolenie
- Szkolenie teoretyczne ok 7 h w Goldwings
- Szkolenie praktyczne 5 h
Składa się:
etap pierwszy - loty do kręgu i do strefy
etap drugi -loty nawigacyjne VFR - Złożenie dokumentów do ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego)
Kurs ATPL(A)
- Do rozpoczęcia kursu wymagana licencja PPL(A)
- Kurs teoretyczny ATPL(A) obejmuje teorie IR(A) , CPL(A), ATPL(A)
- Szkolenie teoretyczne obejmuje : - ok 100 h wykładów w Goldwings oraz ok 550 h nauki własnej
- Egzamin teoretyczny w ULC - 14 przedmiotów : Łączność VFR , Łączność IFR, Procedury Operacyjne, Człowiek Możliwości i Ograniczenia, Meteorologia, Osiągi samolotu, Planowanie i monitorowanie Lotu, Ogólna wiedza o Samolotach, Instrumenty pokładowe, Masa i wyważenie, Nawigacja, Radionawigacja, Zasady Lotu, Prawo Lotnicze
MEP(L)
- Minimum 70 h nalotu jako dowódca na samolotach
- Szkolenie teoretyczne ok 7 h w Goldenwings
- Szkolenie praktyczne ok 6 h składa się z:
etap pierwszy - loty po kręgu i do strefy ok 4 h
etap drugi - loty po kręgu i do strefy z asymetrią ciągu ok 2 h
IR(A)
- Wymagane badania klasy 1 - lub 2 z brakiem przeciwwskazań do lotów IFR
- Minimum 50 h nalotu jako pilot dowódca w przelotach nawigacyjnych
- Wymagane uprawnienie VFR noc wpisane do ważnej licencji
- Wymagany kurs teoretyczny ATPL(A) , wpis do licencji ze znajomości j. ang ICAO LVL
- Szkolenie praktyczne ok 50 h w Goldwings Są dwa warianty szkolenia IR(A)
wariant 1 - szkolenie na samolocie wielosilnikowym 42 h na symulatorze FNPT II oraz 15 h na samolocie wielosilnikowym
wariant 2 - szkolenie na samolocie jednosilnikowym z konwersją na wielosilniki pierwszy etap -35 h na symulatorze FNPT II oraz 15 h na samolocie jednosilnikowym drugi etap -3 h na symulatorze FNPT II oraz 2 h na samolocie wielosilnikowym - Złożenie dokumentów w ULC - o wpis uprawnienia do licencji
- Egzamin praktyczny - ok 2 h lot z egzaminatorem ULC
CPL(A)
- Wymagane badania klasy 1
- Ukończone 18 lat - do wydania licencji
- Wymagana ważna licencja PPL(A)
- Do rozpoczęcia szkolenia 150 h nalotu ogólnego na samolotach. Do wydania licencji - 200 h nalotu ogólnego z czego 100 h jako pilot dowódca. Wymagane ukończenie szkolenia teoretycznego ATPL(A)
- Szkolenie praktyczne w Goldwings - ok 20 h składa się:
pierwszy etap - loty szkolne trasowe 10 h
drugi etap - loty wg przyrządów 5 h samolot oraz 5 h FNPT II - Złożenie dokumentów w ULC - o wydanie licencji
- Egzamin praktyczny - ok 2 h lot z egzaminatorem ULC
Uprawnienia
Podczas tego etapu uzyskacie Licencję Pilota Turystycznego - PPL(A), uprawnienia do wykonywania lotów w nocy - VFR NOC, uprawnienia do pilotowania samolotów wielosilnikowych MEP(L), uprawnienia do wykonywania lotów przy ograniczonej widoczności IR(A), Licencję Pilota Zawodowego CPL(A) oraz ukończycie szkolenia teoretyczne ATPL(A). Nalot całkowity podczas podczas szkolenia może wynieść 250 godzin.
Cele
Program ZERO TO ATPL(A) jest najkrótszą i najbardziej efektywną drogą do uzyskania zawodu pilota linowego i znalezienia zatrudnienia w liniach lotniczych zaraz po jego ukończeniu. Zaufało nam już wielu klientów. W szkole kształci się obecnie kilkadziesiąt osób, które wybrały program 0-ATPL(A) . Czas trwania szkolenia zależy od indywidualnej dyspozycji czasowej Ucznia Pilota oraz jego indywidualnych predyspozycji oraz postępów w szkoleniu. Jednakże cały proces szkolenia można zakończyć w ciągu jednego roku, uwzględniając w tym czasie realizację niezbędnych kursów teoretycznych oraz praktycznych. Program został przygotowany na podstawie obowiązujących w Europie przepisów lotniczych PART-FCL oraz wielu lat doświadczeń naszej kadry szkoleniowej i jest na bieżąco konsultowany z przedstawicielami wiodących linii lotniczych.
Zalety
Jeżeli marzysz o pracy w liniach ważnym czynnikiem jest szkolenie z kadrą która na co dzień ma styczność z pracą w liniach. Dlatego naszym największym atutem jest kadra która składa się z czynnych pilotów liniowych. Naszym Szefem Wyszkolenia jest Arkadiusz Jesionek który jest między innymi kapitanem Boeinga 737 oraz Pilatusa PC-12NG . Oprócz tego naszym dodatkowym atutem jest sprzęt szkoleniowy który składa się z między innymi z jedynej w Polsce platformy szkoleniowej DA-42 + Symulator dedykowany dla DA-42
Koszt programu
Koszt całego programu kształtuje się w granicach 180 tysięcy złotych . O cenie decyduje wybór opcji szkolenia, samolotu oraz sposobu opłat za szkolenie . Wszystkiego dowiesz się podczas rozmowy telefonicznej lub wizyty w ośrodku . Czas szkolenia zależy głównie od ucznia i jego możliwości czasowych . Z doświadczenia wiemy że szkolenie według programu 0-ATPL(A) może zająć od roku do trzech lat.
Promocja na 14 lecie Goldwings !!!
Teraz w cenie kursu komplet materiałów do nauki firmy Pad Pilot