Licencja turystyczna PPL(A)
Wprowadzenie
W Goldenwings, wiemy że wiedza jest bardzo istotnym elementem szkolenia lotniczego. Zdobycie każdej licencji lotniczej bądź uprawnienia wiąże się z przyswojeniem zagadnień potrzebnych do realizacji szkolenia praktycznego. Zapraszamy cię na nasze kursy, poznaj nas i stań się częścią środowiska lotniczego w naszym kraju.
Wymagania
Minimalny wiek: w dniu pierwszego samodzielnego wylotu uczeń pilot musi mieć ukończone 16 lat; Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego (samoloty) PPL(A) musi mieć ukończone 17 lat.
Klasa zdrowia: kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego PPL(A) musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 2.
Minimalne wykształcenie: gimnazjalne lub równorzędne.
Rekomendujemy ośrodki badań:
w Warszawie
👉 http://www.badanialotniczolekarskie.pl
i Krakowie
Przebieg szkolenia teoretycznego
Szkolenie teoretyczne
Organizujemy kursy teoretyczne , Kursy są indywidualne więc możesz zacząć kiedy chcesz i nie musisz czekać na grupę. Teraz do szkolenia dodajemy książki renomowanej firmy Pad Pilot
Wszystkie kursy zawierają kilkadziesiąt godzin nauki . System platformy E-learningowej, który stanowi integralną część szkolenia w Goldwings i zawiera ponad 900 stron materiału edukacyjnego w formie prezentacji, ponad 400 stron materiałów pomocniczych oraz bazę ponad 2000 pytań egzaminacyjnych wraz z prawidłowymi odpowiedziami.
Mamy dla Ciebie do wyboru aż cztery opcje szkolenia :
ECO e-learning, które w 90 % składa się z samonauki oraz 10 % wykładów. Przeznaczone jest głównie dla uczesntników, lub pasjonatów którzy mieli już styczność z lotnictwem.
PRO on-line learning, które przeznaczone jest dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z lotnictwem a nie mieli nigdy styczności z awiacją. Jednoczeście chcą profesjonalnie i gruntownie przygotować się do części praktycznej szkolenia lotniczego . Dzięki naszej profesjonalnej platformie możesz się połączyć z instruktorem z każdego punktu na ziemi.
PRO classroom learning, które przeznaczone jest dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z lotnictwem a nie mieli nigdy styczności z awiacją. Jednoczeście chcą profesjonalnie i gruntownie przygotować się do części praktycznej szkolenia lotniczego. Dzięki naszym dwóm bazom możesz uczestniczyć w zajęciach na sali wykładowej
VIP learning, które przeznaczone jest dla tych którzy cenią czas a jednocześnie są bardzo zapracowani. My dostosujemy się do Ciebie i dojedziemy we wskazane miejsce i godzine.
Przebieg szkolenia praktycznego
Szkolenie praktyczne
Proces szkolenia do Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego składa się z kursu teoretycznego oraz szkolenia praktycznego, które realizowane jest po zakończeniu części teoretycznej. Szkolenie praktyczne realizowane jest w oparciu o program szkolenia, które nabywane są przez ucznia pilota podczas realizacji kolejnych ćwiczeń w lotach szkolnych. Program szkolenia praktycznego przewiduje minimum 45 godzin lotów szkolnych. szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) Zgodnie z przepisami PART-FCL szkolenie do uzyskania licencji PPL(A) obejmuje minimum 45h szkolenia w powietrzu.
W procesie szkolenia do licencji PPL(A) kandydat przechodzi szkolenie w trzech etapach (zadaniach):
👉Nauka pilotażu podstawowego w strefie i lotu po kręgu (z instruktorem i samodzielnie),
👉Loty według przyrządów,
👉Loty nawigacyjne po trasie i przeloty według przepisów VFR (Visual Flight Rules).
Po ukończeniu tych trzech etapów uczeń-pilot nabywa umiejętność samodzielnego, bezpiecznego wykonywania lotów, zgodnie z uprawnieniami wynikającymi z licencji pilota samolotowego turystycznego.
Po ukończeniu kursu praktycznego każdy pilot w Goldwings posiada umiejętności latania na czterech samolotach PS-28 Cruiser, Diamond DA-20,Zlin 242L oraz czteroosobową Cessna 172 którą będziecie mogli zabrać rodzinę lub przyjaciół na lot.
Uprawnienia
Szkolenie i uzyskanie licencji PPL(A) umożliwi Tobie loty na samolotach jednosilnikowych których masa startowa nie przekracza 5700 kg. Można latać samemu lub też zabierać pasażerów i podróżować po całej Europie. Daje to olbrzymią wolność i bezpieczeństwo. Lot Cessną 172 z Warszawy do Gdańska z przyjaciółmi trwa ok 1 godz 20 min. W Polsce mamy coraz więcej lotnisk , w każdym większym mieście jest lotnisko w którym możesz wylądować. Więc czy chcesz latać biznesowo, rekreacyjnie czy w przyszłości zawodowo każdy pretekst jest dobry do zaczęcia przygody z lotnictwem niezależnie od płci ,wieku czy wykształcenia. Jeżeli nie jesteś przekonany zapraszamy na nasze szkolenie zapoznawcze.
Cele
Celem kursu PPL(A) jest przygotowanie pilota ucznia do bezpiecznego i sprawnego latania zgodnie z zasadami wykonywania lotów z widocznością (VFR). Gruntowne i wszechstronne przygotowanie teoretyczne pozwoli Wam wykorzystać zdobytą wiedzę podczas następnego etapu szkolenia - części praktycznej oraz w dalszej karierze lotniczej, szczególnie przy podnoszeniu swoich kwalifikacji.
Ograniczenia oraz uprawnienia wynikające z licencji
- po uzyskaniu licencji PPL(A), pilot jest uprawniony do wykonywania lotów według przepisów VFR dzień na samolotach jednosilnikowych tłokowych, których maksymalna masa do startu nie przekracza 5700 kg;
- brak możliwości wykonywania lotów komercyjnych (odpłatnych), z wyjątkiem lotów o charakterze szkoleniowym, które pilot z licencją PPL(A) może wykonywać jako instruktor samolotowy, jeśli posiada ważne uprawnienie FI(A)R wpisane do licencji;
- pilot może wykonywać loty w przestrzeni międzynarodowej na samolocie zarejestrowanym w UE pod warunkiem, że posiada wpis do licencji potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej operacyjnym (ICAO 4) lub wyższy;
- w celu uzyskania uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR wymagane jest ukończenie minimum 5 godzin szkolenia praktycznego według programu VFR noc.
Pilot z licencją PPL(A) po uzyskaniu odpowiedniego nalotu oraz zaliczeniu dodatkowego szkolenia, może rozszerzyć swoją licencję o dalsze uprawnienia, t.j. uprawnienie do wykonywania lotów według przyrządów IR, uprawnienie instruktora samolotowego z ograniczeniem FI(A)R oraz uprawnienie do wykonywania lotów na samolocie wielosilnikowym ME
Zalety
✈️✅ Symulatory które posiadamy pozwolą Tobie przećwiczyć w spokoju nawet najbardziej stresujące sytuacje awaryjne.
Samolot PS-28 Cruiser w wersji VFR noc to nowoczesny, ekonomiczny dwu osobowy samolot z cyfrową awioniką typu "Glass cockpit"
Diamond DA-20 bardzo nowoczesny kompozytowy samolot dwuosobowy na którym można wykonać szkolenie z sytuacji korkociągowych . Jest jedynym dostępnym typem samolotu szkolengo który umożliwia szkolenie korkociągu
Cessna 172 uniwersalny 4- osobowy samolot szkolny o dalekim zasięgu, bogata avionika pozwala na szkolenie do licencji zawodowej, IR(A) lub PPL(A).
Cessna 172 najbardziej popularny na świecie samolot do szkolenia podstawowego. Charakteryzuje się dużą niezawodnością i wybaczaniem błędów
Fabrycznie nowy ZLIN 242L jedyny w Polsce samolot przeznaczony do szkolenia podstawowego oraz akrobacji samolotowej
‼️✅ Nasi uczniowie stale podnoszą poziom swojej wiedzy. Podczas szkolenia praktycznego organizujemy warsztaty z różnych przedmiotów.
‼️✅ Dysponujemy profesjonalnymi salami wykładowymi w których będziesz mógł zgłębić tajniki wiedzy lotniczej..
‼️✅ Instruktorzy są między innymi pilotami liniowymi. Jednym słowem Goldenwings to młody i ambitny zespół.
‼️✅ Rodzinna atmosfera możliwość szkolenia od zera do pilota liniowego szkolenie praktyczne przez cały rok.
🔥✅ Jako jedyny ośrodek w Polsce korzystamy z najlepszej na świecie platformy Flightlogger do zarządzania ośrodkiem z której korzystają tylko największe ośrodki ATO na świecie. Dzięki tej platformie jesteśmy "paperless organisation" a każdy nasz uczeń ma dostęp na bierząco do przebiegu całego szkolenia oraz wszystkich uwag instruktarzowych
Ceny
Indywidualny kurs Teoretyczny w czterech wariantach:
wariant economic (e-learning,) 2900 pln
wariant Pro on-line lub classroom learning (e-learning oraz indywidualne wykłady ) 4900 pln
wariant Vip - zadzwoń ☎️
Indywidualny kurs praktyczny składa się z 45 h z czego 40 h na samolotach PS-28 Cruiser z glass cockpit, Diamond DA-20, Cessna 172 lub Zlin 242L do wyboru oraz 5 h nowoczesnego symulatora z "glass cockpit" cena już od 37 900 pln netto
Do cen należy doliczyć 23% VAT dla szkoleń nie zawodowych.
Aktualne promocje
Praktyczne szkolenie do licenji PPL(A) na fabrycznie nowych PS-28 Cruiser w najnowszej wersji do lotów VFR noc , nowym symulatororze, DA-20 lub Cessnach 172 -ceny już od 37 900 pln plus VAT
Jedyni w warszawie dysponujemy samolotami DA-20 oraz Extra 300L na których można ćwiczyć sytuacje korkociągowe !!!!!!!
Samoloty
Jako nieliczni dysponujemy aż różnymi pięcioma typami samolotów do szkolenia praktycznego .Możesz wybrać samolot dla dopasowany do swoich potrzeb.
Pierwszy to PS-28 Cruiser, Popularny Czeski samolot dwumiejscowy z nowoczesną awioniką typu Glass cockpit. Nasze egzemplarze są fabrycznie nowe mają możliwość latania w nocy
Kolejnym typem samolotów na którym szkolimy to Diamond DA-20
Samolot z wyższej półki o konstrukcji kompozytowej. Samolot jako jeden z niewielu może wykonywać zamierzone korkociągi . Dlatego my jako jedyni w Warszawie podczas szkolenia PPL(A) możemy nauczyć Ciebie skutecznie i w praktyce wychodzić z sytuacji korkociągowych . Jako jedni z kilku szkół w Polsce szkolimy do uprawnienia UPRT Adv na tych własnie samolotach
https://www.youtube.com/watch?v=T3KVyBzPg8I
Mamy również trzy samoloty typu Cessna 172 . Są to najbardziej popularne na świecie samoloty czteroosobowe o konstrukcji metalowej . Są bardzo wytrzymałe oraz odporne na błędy pilota. Znajdziesz te samoloty w każdym zakątku świata
Dysponujemy również Polskim produktem w postaci samolotu AT-3
Nasza perełka. Tylko my mamy taki wyjątkowy samolot na którym można wykonywć loty akrobacyjne i IFR oraz podstawowe szkolenie PPL(A). Teraz każdy uczestnik szkolenia PPL(A) wykona loty szkolne w których będziemy przeprowadzać ćwiczenia awaryjne na tym właśnie samolocie, wyposarzeni w nowoczesne spadochrony ratunkowe co znacząco zwiększy poziom bezpieczeństwa
Nasze centrum symulatorów
Jako jedyny ośrodek w Polsce posiadamy aż trzy symulatory. W tym fabrycznie nowy symulator francuskiej firmy Alsim w którym będizesz mógł przećwiczyć wszystkie procedury w tym procedury awaryjne które nie zawsze można przećwiczyć w samolocie na przykład pożar silnika. Pamiętaj ! tylko najlepsze ośrodki dysponują swoimi symulatorami. Nasze centrum symulatorowe zlokalizowane jest w centrum Warszawy na Uczelni Łazarskiego
✈️ Nasz pierwszy symulator to wierna kopia samolotu Diamond DA-40/42. Samolot ten używany jest przez nas do wyższych szkoleń takich jak szkolenie na wielosilniki czy do licencji zawodowej. Symulator ten w połączeniu z samolotem jest profesjonalną platformą do nauki.
✈️ Drugi symulator firmy Alsim jest w pełni rekonfigurowalny. W kilka minut można zmienić awionikę z cyfrowej na analogową. Można też zamienić manetkisterowania mocą z dwóch na jeden silnik.
✈️ Trzeci symulator to wierna kopia samolotu typu Airbus A320. Służy naszym uczniom do nauki współpracy w załodze wieloosobowej. Można też z powodzeniem trenować symulacje lotów na samolocie odrzutowym oraz z wykorzystaniem rozwiązań typu "fly by wire"
Bazy
Szkolimy w dwóch bazach, które są jednocześnie umiejscowione w największych miastach w Polsce:
Warszawa -lotnisko Babice (EPBC) oraz Kraków Pobiednik Wielki (EPKP)