Licencja turystyczna PPL(A)
Wprowadzenie
W Goldenwings, wiemy że wiedza jest bardzo istotnym elementem szkolenia lotniczego. Zdobycie każdej licencji lotniczej bądź uprawnienia wiąże się z przyswojeniem zagadnień potrzebnych do realizacji szkolenia praktycznego. Zapraszamy cię na nasze kursy, poznaj nas i stań się częścią środowiska lotniczego w naszym kraju.
Wymagania
Minimalny wiek: w dniu pierwszego samodzielnego wylotu uczeń pilot musi mieć ukończone 16 lat; Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego (samoloty) PPL(A) musi mieć ukończone 17 lat.
Klasa zdrowia: kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego PPL(A) musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 2.
Minimalne wykształcenie: gimnazjalne lub równorzędne.
Rekomendujemy ośrodki badań:
w Warszawie
👉 http://www.badanialotniczolekarskie.pl
i Krakowie
Przebieg szkolenia teoretycznego
Szkolenie teoretyczne
Organizujemy kursy teoretyczne , Kursy są indywidualne więc możesz zacząć kiedy chcesz i nie musisz czekać na grupę. Teraz do szkolenia dodajemy książki renomowanej firmy Pad Pilot
Wszystkie kursy zawierają kilkadziesiąt godzin nauki . System platformy E-learningowej, który stanowi integralną część szkolenia w Goldwings i zawiera ponad 900 stron materiału edukacyjnego w formie prezentacji, ponad 400 stron materiałów pomocniczych oraz bazę ponad 2000 pytań egzaminacyjnych wraz z prawidłowymi odpowiedziami.
Mamy dla Ciebie do wyboru aż cztery opcje szkolenia :
ECO e-learning, które w 90 % składa się z samonauki oraz 10 % wykładów. Przeznaczone jest głównie dla uczesntników, lub pasjonatów którzy mieli już styczność z lotnictwem.
PRO on-line learning, które przeznaczone jest dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z lotnictwem a nie mieli nigdy styczności z awiacją. Jednoczeście chcą profesjonalnie i gruntownie przygotować się do części praktycznej szkolenia lotniczego . Dzięki naszej profesjonalnej platformie możesz się połączyć z instruktorem z każdego punktu na ziemi.
PRO classroom learning, które przeznaczone jest dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z lotnictwem a nie mieli nigdy styczności z awiacją. Jednoczeście chcą profesjonalnie i gruntownie przygotować się do części praktycznej szkolenia lotniczego. Dzięki naszym dwóm bazom możesz uczestniczyć w zajęciach na sali wykładowej
VIP learning, które przeznaczone jest dla tych którzy cenią czas a jednocześnie są bardzo zapracowani. My dostosujemy się do Ciebie i dojedziemy we wskazane miejsce i godzine.
Przebieg szkolenia praktycznego
Szkolenie praktyczne
Proces szkolenia do Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego składa się z kursu teoretycznego oraz szkolenia praktycznego, które realizowane jest po zakończeniu części teoretycznej. Szkolenie praktyczne realizowane jest w oparciu o program szkolenia, które nabywane są przez ucznia pilota podczas realizacji kolejnych ćwiczeń w lotach szkolnych. Program szkolenia praktycznego przewiduje minimum 45 godzin lotów szkolnych. szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) Zgodnie z przepisami PART-FCL szkolenie do uzyskania licencji PPL(A) obejmuje minimum 45h szkolenia w powietrzu.
W procesie szkolenia do licencji PPL(A) kandydat przechodzi szkolenie w trzech etapach (zadaniach):
👉Nauka pilotażu podstawowego w strefie i lotu po kręgu (z instruktorem i samodzielnie),
👉Loty według przyrządów,
👉Loty nawigacyjne po trasie i przeloty według przepisów VFR (Visual Flight Rules).
Po ukończeniu tych trzech etapów uczeń-pilot nabywa umiejętność samodzielnego, bezpiecznego wykonywania lotów, zgodnie z uprawnieniami wynikającymi z licencji pilota samolotowego turystycznego.
Po ukończeniu kursu praktycznego każdy pilot w Goldwings posiada umiejętności latania na czterech samolotach PS-28 Cruiser, Diamond DA-20,Zlin 242L oraz czteroosobową Cessna 172 którą będziecie mogli zabrać rodzinę lub przyjaciół na lot.
Uprawnienia
Szkolenie i uzyskanie licencji PPL(A) umożliwi Tobie loty na samolotach jednosilnikowych których masa startowa nie przekracza 5700 kg. Można latać samemu lub też zabierać pasażerów i podróżować po całej Europie. Daje to olbrzymią wolność i bezpieczeństwo. Lot Cessną 172 z Warszawy do Gdańska z przyjaciółmi trwa ok 1 godz 20 min. W Polsce mamy coraz więcej lotnisk , w każdym większym mieście jest lotnisko w którym możesz wylądować. Więc czy chcesz latać biznesowo, rekreacyjnie czy w przyszłości zawodowo każdy pretekst jest dobry do zaczęcia przygody z lotnictwem niezależnie od płci ,wieku czy wykształcenia. Jeżeli nie jesteś przekonany zapraszamy na nasze szkolenie zapoznawcze.
Cele
Celem kursu PPL(A) jest przygotowanie pilota ucznia do bezpiecznego i sprawnego latania zgodnie z zasadami wykonywania lotów z widocznością (VFR). Gruntowne i wszechstronne przygotowanie teoretyczne pozwoli Wam wykorzystać zdobytą wiedzę podczas następnego etapu szkolenia - części praktycznej oraz w dalszej karierze lotniczej, szczególnie przy podnoszeniu swoich kwalifikacji.
Ograniczenia oraz uprawnienia wynikające z licencji
- po uzyskaniu licencji PPL(A), pilot jest uprawniony do wykonywania lotów według przepisów VFR dzień na samolotach jednosilnikowych tłokowych, których maksymalna masa do startu nie przekracza 5700 kg;
- brak możliwości wykonywania lotów komercyjnych (odpłatnych), z wyjątkiem lotów o charakterze szkoleniowym, które pilot z licencją PPL(A) może wykonywać jako instruktor samolotowy, jeśli posiada ważne uprawnienie FI(A)R wpisane do licencji;
- pilot może wykonywać loty w przestrzeni międzynarodowej na samolocie zarejestrowanym w UE pod warunkiem, że posiada wpis do licencji potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej operacyjnym (ICAO 4) lub wyższy;
- w celu uzyskania uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR wymagane jest ukończenie minimum 5 godzin szkolenia praktycznego według programu VFR noc.
Pilot z licencją PPL(A) po uzyskaniu odpowiedniego nalotu oraz zaliczeniu dodatkowego szkolenia, może rozszerzyć swoją licencję o dalsze uprawnienia, t.j. uprawnienie do wykonywania lotów według przyrządów IR, uprawnienie instruktora samolotowego z ograniczeniem FI(A)R oraz uprawnienie do wykonywania lotów na samolocie wielosilnikowym ME
Zalety
✈️✅ Symulatory które posiadamy pozwolą Tobie przećwiczyć w spokoju nawet najbardziej stresujące sytuacje awaryjne.
Samolot PS-28 Cruiser w wersji VFR noc to nowoczesny, ekonomiczny dwu osobowy samolot z cyfrową awioniką typu "Glass cockpit"
Diamond DA-20 bardzo nowoczesny kompozytowy samolot dwuosobowy na którym można wykonać szkolenie z sytuacji korkociągowych . Jest jedynym dostępnym typem samolotu szkolengo który umożliwia szkolenie korkociągu
Cessna 172 uniwersalny 4- osobowy samolot szkolny o dalekim zasięgu, bogata avionika pozwala na szkolenie do licencji zawodowej, IR(A) lub PPL(A).
Cessna 172 najbardziej popularny na świecie samolot do szkolenia podstawowego. Charakteryzuje się dużą niezawodnością i wybaczaniem błędów
Fabrycznie nowy ZLIN 242L jedyny w Polsce samolot przeznaczony do szkolenia podstawowego oraz akrobacji samolotowej
‼️✅ Nasi uczniowie stale podnoszą poziom swojej wiedzy. Podczas szkolenia praktycznego organizujemy warsztaty z różnych przedmiotów.
‼️✅ Dysponujemy profesjonalnymi salami wykładowymi w których będziesz mógł zgłębić tajniki wiedzy lotniczej..
‼️✅ Instruktorzy są między innymi pilotami liniowymi. Jednym słowem Goldenwings to młody i ambitny zespół.
‼️✅ Rodzinna atmosfera możliwość szkolenia od zera do pilota liniowego szkolenie praktyczne przez cały rok.
🔥✅ Jako jedyny ośrodek w Polsce korzystamy z najlepszej na świecie platformy Flightlogger do zarządzania ośrodkiem z której korzystają tylko największe ośrodki ATO na świecie. Dzięki tej platformie jesteśmy "paperless organisation" a każdy nasz uczeń ma dostęp na bierząco do przebiegu całego szkolenia oraz wszystkich uwag instruktarzowych
Ceny
Indywidualny kurs Teoretyczny w czterech wariantach:
wariant economic (e-learning, zestaw książek do PPL(A) ) 1500 pln
wariant Pro on-line lub classroom learning ( zestaw książek do PPL(A) oraz indywidualne wykłady ) 4500 pln
wariant Vip - zadzwoń ☎️
Indywidualny kurs praktyczny składa się z 45 h z czego 40 h na samolotach PS-28 Cruiser z glass cockpit, Diamond DA-20, Cessna 172 lub Zlin 242L do wyboru oraz 5 h nowoczesnego symulatora z "glass cockpit" cena już od 32 000 pln netto
Do cen należy doliczyć 23% VAT dla szkoleń nie zawodowych.
UWAGA !!! Nie pobieramy dodatkowych opłat za lądowanie oraz oraz za prace silnika przed rozpoczęciem kołowania !
Aktualne promocje
Praktyczne szkolenie do licenji PPL(A) na fabrycznie nowych PS-28 Cruiser w najnowszej wersji do lotów VFR noc , nowym symulatororze, DA-20 lub Cessnach 172 -ceny już od 35 900 pln plus VAT
Jedyni w warszawie dysponujemy samolotami DA-20 oraz ZLIN 242L na których można ćwiczyć sytuacje korkociągowe !!!!!!!
Komplet książek angielskiej firmy PADPILOT do PPL(A) w cenie kursu !!!!
Od grudnia 2022 każdy nowy uczeń do szkolenie PPL(A) sytuacje awaryjne wykona na samolocie akrobacyjnym Zlin 242L w podstawowej cenie kursu !!!!!
Samoloty
Jako nieliczni dysponujemy aż różnymi pięcioma typami samolotów do szkolenia praktycznego .Możesz wybrać samolot dla dopasowany do swoich potrzeb.
Pierwszy to PS-28 Cruiser, Popularny Czeski samolot dwumiejscowy z nowoczesną awioniką typu Glass cockpit. Nasze egzemplarze są fabrycznie nowe mają możliwość latania w nocy
Kolejnym typem samolotów na którym szkolimy to Diamond DA-20
Samolot z wyższej półki o konstrukcji kompozytowej. Samolot jako jeden z niewielu może wykonywać zamierzone korkociągi . Dlatego my jako jedyni w Warszawie podczas szkolenia PPL(A) możemy nauczyć Ciebie skutecznie i w praktyce wychodzić z sytuacji korkociągowych . Jako jedni z kilku szkół w Polsce szkolimy do uprawnienia UPRT Adv na tych własnie samolotach
https://www.youtube.com/watch?v=T3KVyBzPg8I
Mamy również trzy samoloty typu Cessna 172 . Są to najbardziej popularne na świecie samoloty czteroosobowe o konstrukcji metalowej . Są bardzo wytrzymałe oraz odporne na błędy pilota. Znajdziesz te samoloty w każdym zakątku świata
Dysponujemy również Polskim produktem w postaci samolotu AT-3
Nasza perełka. Tylko my mamy taki wyjątkowy samolot na którym można wykonywć loty akrobacyjne i IFR oraz podstawowe szkolenie PPL(A). Teraz każdy uczestnik szkolenia PPL(A) wykona loty szkolne w których będziemy przeprowadzać ćwiczenia awaryjne na tym właśnie samolocie, wyposarzeni w nowoczesne spadochrony ratunkowe co znacząco zwiększy poziom bezpieczeństwa
Nasze centrum symulatorów
Jako jedyny ośrodek w Polsce posiadamy aż trzy symulatory. W tym fabrycznie nowy symulator francuskiej firmy Alsim w którym będizesz mógł przećwiczyć wszystkie procedury w tym procedury awaryjne które nie zawsze można przećwiczyć w samolocie na przykład pożar silnika. Pamiętaj ! tylko najlepsze ośrodki dysponują swoimi symulatorami. Nasze centrum symulatorowe zlokalizowane jest w centrum Warszawy na Uczelni Łazarskiego
✈️ Nasz pierwszy symulator to wierna kopia samolotu Diamond DA-40/42. Samolot ten używany jest przez nas do wyższych szkoleń takich jak szkolenie na wielosilniki czy do licencji zawodowej. Symulator ten w połączeniu z samolotem jest profesjonalną platformą do nauki.
✈️ Drugi symulator firmy Alsim jest w pełni rekonfigurowalny. W kilka minut można zmienić awionikę z cyfrowej na analogową. Można też zamienić manetkisterowania mocą z dwóch na jeden silnik.
✈️ Trzeci symulator to wierna kopia samolotu typu Airbus A320. Służy naszym uczniom do nauki współpracy w załodze wieloosobowej. Można też z powodzeniem trenować symulacje lotów na samolocie odrzutowym oraz z wykorzystaniem rozwiązań typu "fly by wire"
Bazy
Szkolimy w dwóch bazach, które są jednocześnie umiejscowione w największych miastach w Polsce:
Warszawa -lotnisko Babice (EPBC) oraz Kraków Pobiednik Wielki (EPKP)